تاثیر زنجبیل برای کبد به همراه مضرات زنجبیل در بارداری

مضرات زنجبیل : روزانه بیش از ۲ میلی‌گرم زنجبیل خشک که معادل ۱۰ گرم زنجبیل تازه است مصرف نکنید. مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل باشد.


تاثیر زنجبیل برای کبد به همراه مضرات زنجبیل در بارداری


مضرات زنجبیل در بارداری

اگر زنجبیل تازه موثر نباشد، برخی از پزشکان مکمل های زنجبیل را تجویز می کنند. با این حال، توجه داشته باشید که مصرف مکمل زنجبیل به مقدار زیاد، بالقوه خطرناک است و می تواند باعث سقط جنین یا خونریزی قاعدگی شود.

خوردن زنجبیل تازه بعید است که باعث بروز چنین مشکلاتی شود. با این وجود، از مصرف خودسرانه زنجبیل تازه نیز پرهیز نموده و قبل از اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی خود، با پزشکتان مشورت کنید.


زنجبیل و کبد چرب

یکی دیگر از شیوه های کاهش جذب چربی در جریان گردش خون و اندام های داخلی ،گنجاندن زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته ۲ تا ۳ بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند.

برای این منظور می توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید. به اعتقاد برخی از درمانگران شیوه های طبیعی درمان نوشیدن دمنوش زنجبیل نیز در کنترل بیماری های کبد به ویژه کبد چرب موثر است.

نوشیدن این دمنوش می تواند به کاهش جذب چربی در اطراف کبد کمک کرده و مانع از ابتلای افراد مستعد به این بیماری شود.

مصرف دمنوش زنجبیل یا ماست کم چرب حاوی زنجبیل به ویژه در وعده هایی که غذای چرب خورده اید بسیار اهمیت دارد.

از طرفی زنجبیل بالا برنده قوی فشار خون است و در بیماران فشار خونی منع مصرف دارد و یا اینکه تحت نظر پزشک باید مصرف شود.


مشکلات گوارشی

زنجبیل می تواند بیشتر دردهای خفیف را تسکین ببخشد اما اگر در مقادیر زیاد مصرف گردد قادر است نشانه های شدید گوارشی همچون سوزش سر دل، اسهال، مشکلات شکمی، تحریک در دهان و آروغ زدن شدید را به همراه داشته باشد.


رقیق شدن خون

زنجبیل به خاطر اثراتی که شبیه به آسپرین دارد در میان افراد مشهور و شناخته شده است. این ماده می تواند سرعت لخته شدن خون را کاهش دهد و باعث رقیق شدن خون گردد. این عارضه جانبی در بیمارانی که در حال حاضر از داروی ضد انعقاد خون استفاده می کنند می تواند بسیار خطرناک باشد.


واکنش های آلرژیک

گزارشات مختلف نشان می دهد که زنجبیل می تواند واکنش های آلرژیک شدید همچون مشکل در تنفس، بستن گلو، تورم لب ها، زبان ، راش خارش دار و کهیر را به همراه داشته باشد. در چنین شرایطی باید مصرف زنجبیل به سرعت متوقف گردد و فرد به نزد پزشک متخصص برده شود.


راش های پوستی خشک و پوسته پوسته شده

مصرف طولانی مدت زنجبیل می تواند راش های پوست خشک و پوسته پوسته شده را به همراه داشته باشد. این موارد در ابتدا بر روی صورت فرد ظاهر می شود.


حساسیت بصری

مصرف زنجبیل همچنین می تواند باعث حساسیت بصری به نور روشن شود. واقعیت این است که این موضوع هنوز تحت بررسی دانشمندان است. افرادی که چنین نشانه هایی دارند باید هر چه سریع تر مصرف زنجبیل را متوقف نمایند.


انقباضات رحمی

گیاهان مواد طبیعی هستند اما همه محصولات گیاهی برای خانم ها امن و بی خطر نخواهند بود. سازمان FDA از زنان باردار خواسته است از مصرف محصولات گیاهی بدون اجازه پزشک خودداری کنند. زنجبیل یکی از معدود داروهایی است که استفاده از آن در دوران بارداری منع شده است. معمولا از خانم های باردار خواسته می شود مصرف زنجبیل را کنار بگذارند زیرا می تواند انقباضات شدید رحمی را در فرد ایجاد کند


شرایط و مشکلات قلبی

دوز بالای زنجبیل می تواند تپش قلب را به همراه داشته باشد که یکی از عوارض جانبی خطرناک زنجبیل است. مطالعات علمی نشان داده است که زنجبیل یک ماده کلیدی در برخی از نوشیدنی هاست.مصرف زنجبیل به این شکل می تواند باعث تحریک آریتمی شود.


تداخل با داروهای بیهوشی

زنجبیل می تواند با داروهای بیهوشی که در جراحی مورد استفاده قرار می گیرد تداخل داشته باشد. این موضوع می تواند واکنش های معکوس را در پی داشته باشد که در نهایت به خونریزی کندتر شدن فرایند بهبود می انجامد. توصیه می شود افرادی که می خواهند جراحی انجام دهند زنجبیل را از رژیم غذایی خود حذف کنند.


کاهش خواب شبانه

چای زنجبیل معمولا با قرار دادن آن در آب جوش تهیه می شود. این چای اگر در مقادیر اندک مصرف شود آرام بخش است. با اینحال اگر بیش از ۵ فنجان از این چای مصرف گردد می تواند مواردی همچون سردرد، استفراغ، اسهال، سردرگمی، افزایش ضربان قلب، سوزش سر دل و بی خوابی را به همراه داشته باشد.


چای زنجبیل و سنگ کیسه صفرا

زنجبیل می تواند ترشح صفرا را افزایش دهد. بیمارانی که از سنگ کیسه صفرا رنج می برند معمولا باید از مصرف زنجبیل خودداری نمایند. مصرف بیش از حد زنجبیل می تواند به حملات کیسه صفرا منجر شود. نوشیدنی زنجبیل نیز می تواند بر روی افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند تاثیر بگذارد و دردشان را تشدید نماید.


منبع : izanan - نواورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.