پیوند کردن قرنیه و آگاهی از آن


پیوند کردن قرنیه و آگاهی از آن و پیوند قرنیه گرداوری شد

پیوند کردن قرنیه و آگاهی از آن

 

قرنیه یکی از بخش های مهم در چشم ما محسوب می شود که پس از سالها فعالیت خود را از دست نداده و می تواند به خوبی عمل کند. اما برخی از مواقع بر اثر بیماری های متفاوت و یا بر اثر یک سانحه تصادف مشکلاتی برای این قسمت از چشم شما به وقوع می پیوندد که می تواند بر روی بینایی شما تأثیر نهاده و در نهایت منجربه به عمل بسیار مهمی همانند پیوند کردن قرنیه شود. در صورتی که این پیوند رخ ندهد ، شما قطعا بینایی نرمالی نخواهید داشت.

معمولا بر اثر شرایط مختلف زمانی به پیوند کردن قرنیه نیاز است که قرنیه حالت شفاف بودن خود را کاملا از دست بدهد. در این صورت کدر می شود . کدر شدن قرنیه به دلیل حضور فعال در فعالیت های بینایی ما می تواند به اختلال در دید منجربه شود و در نهایت عمل کردن و تهیه ی یک قرنیه سالم را یکی از ضروری ترین راه های افزایش دید پدید آورد. با توجه به حساس بودن این عضو و وجود تعداد بسیاری از قرنیه های اهدایی ، معمولا یکی از سخت ترین عمل های پیوند به شمار می رود . امکان پس زدن بافت جدید نیز از سوی بدن دور از انتظار نیست.

عمل پیوند کردن قرنیه معمولا به دو صورت انجام می پذیرد. در برخی از مواقع پیوند کردن قرنیه می تواند به دلیل مشکل در یک لایه باشد ، در برخی از مواقع هم می تواند به دلیل وجود در یک ضخامت کلی باشد. زمانی که پیوند یک لایه صورت می پذیرد احتمال پس زدن بسیار کمتر از مواقعی است که به صورت کامل این ضخامت پیوند زده می شود.

یکی از بیماری های چشمی بسیار مهم در خصوص قرنیه در ارتباط با قوز قرنیه خواهد بود. معمولا قوز قرنیه می تواند در هر فردی اتفاق افتد اما برخی از مواقع آنچنان آسیبی به قرنیه وارد می آورد که بینایی را دچار مشکل نموده و در نهایت نیاز به پیوند کردن قرنیه می باشد. هرگاه تیرگی یا تغییری در شرایط بینایی خود احساس نمودید ، بخصوص زمانی که نور محیط کافی بوده اما مطالعه کردن برای شما به سختی امکان پذیر است و با سردردهای بسیاری همراه هستید ، برای بررسی مشکلات چشمی خود به یک چشم پزشک مراجعه نمایید. امروزه دستگاه های متنوعی وجود دارند تا چنین بیماری هایی را در همان ابتدا تشخیص و از پیشرفت آن تا مرحله پیوند کردن قرنیه جلوگیری نمایند.

 

بیشتر بخوانید: زخم قرنیه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.